Rendelés
A vevői rendelés modulban kezeljük a vevői, illetve a saját boltok által leadott rendeléseket és ezek módosításait.
Leírás
A vevői rendeléseket felvehetjük kézi úton, tehát minden nap, minden vevőnek felvesszük manuálisan a rendelését, illetve úgynevezett állandó rendelést is használhatunk.
Egy vevőnek egy nap egy rendelése lesz, de természetesen kérheti a kiszállítást több szakaszban.
- A rendeléseken az árak kitöltése árlisták alapján történik, ennek hiányában a cikk törzsből kerül kitöltésre az eladási ár
- A rendeléseken alkalmazható a nettó illetve bruttó ár
- Deviza kezelése, tetszőleges pénznemben
- A rendelések kiszállításokba, ezen belül járatokba sorolhatók, amely alapján az üzemi osztás, a norma és a gyártás vezérlő törzs segítségével elvégezhető
A rendelés típusa lehet:
1 – Normál – vevői rendelés
2 – Belső – saját boltok rendelése
3 – Visszáru – vevői visszáru
4 - Belső visszáru - saját boltok visszáru
5 – Generált – üzemek közötti rendelés, pl. csomagoló üzem megrendel a kenyeres üzemtől
Állandó rendelés
A programban lehetősége van egy heti keretrendelést (állandó rendelést) felépítenie, amit hétről hétre lehet majd hosszabbítani. A meghosszabbított állandó rendelésekből tudja majd a napi rendeléseket is készíteni.
- Lehetőség van egy egész hét rendelésének a felvitelére, módosítására táblázatos formában
- Tetszőleges hétből másolható a heti rendelés. Például ünnepek esetében másolható az előző évi heti rendelés
- Heti megrendelő nyomtatható a vevők részére

Napi rendelés
- A napi rendelés létrehozása történhet:
- Adatbevitellel.
- Állandó rendelésből az aktuális nap másolásával.
- Előzőleg felvett napi rendelésből.
- Napi rendelésmódosítás elvégezhető táblázatos formában is
- Vevői rendelés megtekinthető:
- Listaszerűen a rendelés fontosabb adataival, összes rendelt mennyiség megjelenítésével
- Egyenként részletesen
- Nyomtatás
- Jegyzék nyomtatása
- Rendelés nyomtatása kiszállításonként, napra, partnerre, időintervallumra összevontan
- A rendelésekről azonnal számla készíthető
- Rendelések importálhatók
- Kiegészítő modul
Képernyőképek


Beüzemeléshez szükséges teendők
Ügyfél feladata
A rendelés modul használatba vételéhez:
- az alap rendszer ismerete szükséges, amely tudás önállóan is elsajátítható, a rendszerben található súgók segítségével.
- javasolt végig gondolni a rendelés szerkezetet (állandó rendelések kezelés, napi rendelések, előző napi rendelések)
- javasolt összegyűjteni az eddig rendeléseket és árlistákat, nyomtatott formában.
- az alábbi adatok feltöltése, kialakítása szükséges:
- Járatok, kiszállítások kialakítása
- Partner törzs feltöltése
- Cikk törzs feltöltése
- Árlisták kialakítása
- Árak és partnerek összerendelése
- Járatok és partnerek összerendelése
|
Parola Kft javasolt szolgáltatásai
- Járat szervezés (ez a folyamat szervesen érintheti a rendelés felvételt, gyártásszervezést és az árukiadást, a Parola Kft munkatársai rendszerszervezés keretein belül ezt segítenek végig gondolni)
- Partner és cikktörzs kialakításában történő segítségnyújtás, amely eredménye egy könnyen és logikusan bővíthető adatbázis.
- Adatfeltöltés gyorsítása Excel import táblázat segítségével.
- Célirányos oktatás – ügyfél igényei szerint
- Adattisztítás és utólagos adatmódosítás, adatok ellenőrzése a rendszer elvárt működési logikája szempontjából
|
Becsült időráfordítás
Legkisebb rendszer esetében (kb. 30 partner, 50 késztermék, 8 árlista):
- Autodidakta tanulás: 10 óra
- Adatfeltöltés: 25 óra
|
Becsült időráfordítás
Legkisebb rendszer esetében (kb. 30 partner, 50 késztermék, 8 árlista):
- Rendszerszervezés: 2 óra
- Oktatás: 2 óra
- Háttér munka: 2 óra
|
Ügyfél részéről időmegtakarítás: kb. 10-15 óra.
|