Pénzügy

A pénzügy modul célja a pénzügyi bizonylatok kezelése és információ szolgáltatás a partnerek folyószámla állapotáról, a banki, pénztári forgalomról és az áfa adatokról.
Leírás

Menüpontonként más-más típusú bizonylatot tudunk kezelni. A mozgás törzsben lehet beállítani, hogy melyik mozgást melyik menüpontban lehet kezelni. Így jogosultsági megfontolások alapján külön lehet választani a bizonylatok kezelését, láthatóságát.  

Legfontosabb feladatok:

  • Pénzügyi bizonylatok könyvelése
    A bizonylat fej és tétel adatok között válthatunk. A fej adatokban kezeljük a dátum, partner és bizonylat azonosító adatokat, valamint az összesített értékadatokat a megfelelő pénznemben. A tétel adatoknál kerül sor a kontírozásra illetve az áfa részletezésére. A kontírozást előre meghatározott kontír sémák segítik. Itt is megvalósul a több céges és többdimenziós könyvelés, összhangban a főkönyvi könyvelésnél beállított lehetőségekkel, ahol is a számlatükör beállításai vezérlik, hogy mely főkönyvi számnál milyen gyűjtő kódot kell(lehet) megadni (szervezeti egység, munkaszám, partner).
    • Banki bizonylatok kezelése
    • Pénztár kezelése
    • Lehetőség van pénztárbizonylatok és pénztárjelentés nyomtatására
    • Kimenő számlák kezelése
    • A kimenő számlák a parMan rendszer Számlázás moduljában készülnek, és onnan automatikusan kerülnek át a Pénzügyi modulba, tovább feldolgozás céljából. Lehetőség nyílik a kézzel kiállított számlák felvitelére.
    • Beérkező számlák kezelése
    • A parMan szállítói modulban felvitt számlák automatikusan kerülnek át a Pénzügyi modulba, tovább feldolgozás céljából. Lehetőség nyílik itt is az adatrögzítésre, módosításra
    • Egyéb rendező bizonylatok kezelése
    • Áfa és folyószámla analitikát érintő egyéb tételek könyvelésére szolgál
    • Folyószámlákkal (vevő, szállító) kapcsolatos információk szolgáltatása
    • folyószámla kivonat, karton, rendezetlen tételek,
    • egyenlegközlő, felszólító levél, késedelmi kamatközlés
    • kintlévőség kimutatás, esedékes számlák
  • Áfa bevallási kötelezettségek teljesítése
    • áfa analitika
    • áfa összesítő
  • Pénzforgalommal kapcsolatos információk nyújtása
    • banki, pénztári forgalmi listák
    • mozgásösszesítők
  • Egyéb automatizált funkciók
    • Kis értékű különbözet elvezetés
    • árfolyam különbözet elszámolás
    • főkönyvi feladás
      • A főkönyvi rendszerrel való kapcsolat olyan szoros, hogy főkönyvi feladás nélkül is készíthetünk főkönyvi kivonatot, mely a pénzügyi rendszer adatait is tartalmazza.

 

Képernyőkép

penzugy 01

Nyomtatási nézetek

Beüzemeléshez szükséges teendők

Ügyfél feladata

A pénzügy modul használatba vételéhez:

  • az alap rendszer alapvető ismerete szükséges, amely tudás önállóan is elsajátítható, a rendszerben található súgók segítségével.
  • a pénzügy modul szorosan kapcsolódik a számlázás, és szállítói számla, főkönyv modulokhoz, de önállóan is működtethető. Fontos átgondolni, hogy az egyes bizonylatokat elsődlegesen hol fogunk a rendszerbe bevinni
  • az alábbi adatok feltöltése, kialakítása szükséges
    • Partner törzs, különös tekintettel a vevő, szállító főkönyvi számokra
    • Cikk törzs kialakítása, különös tekintettel a főkönyvi számok kialakítására
    • Számlatükör, itt át kell gondolni az rendszer által nyújtott plusz szolgáltatások miatti egyszerűsítéseket
    • Áfa törzs, különös tekintettel a főkönyvi számok, elhatárolás áfakódok
    • Pénzügyi mozgások és azok kontírozása
    • Bank és pénztár törzsek
    • Szervezeti egységek, munkaszámok

Parola Kft javasolt szolgáltatásai

  • Törzsek kialakításában történő segítségnyújtás, amely eredménye egy könnyen és logikusan bővíthető adatbázis.
  • Célirányos oktatás – ügyfél igényei szerint
  • Adattisztítás és utólagos adatmódosítás, adatok ellenőrzése a rendszer elvárt működési logikája szempontjából (partner, cikk főkönyvi számok, kontírozási hiányosságok)
  • Adatfeltöltés gyorsítása Excel import táblázat segítségével (számlatükör).

Becsült időráfordítás

Legkisebb rendszer esetében (60 db főkönyvi számla, egyszerűsítettmérleg)

  • Autodidakta tanulás: 20 óra
  • Adatfeltöltés: 8 óra

Becsült időráfordítás

Legkisebb rendszer esetében (60 db főkönyvi számla, egyszerűsített mérleg, 50 partner)

  • Rendszerszervezés: 2 óra
  • Oktatás: 8 óra
  • Háttér munka: 5 óra

Ügyfél részéről időmegtakarítás: kb. 13 óra.