Edi funkciók

Az üzleti élet szereplői egymással elektronikus úton cserélnek információt.
Az EDI adatcsere jelenleg 2 területen valósul meg legtöbb esetben, de a rendszer ennél sokkal több lehetőséget foglal magában.
Leírás

A parMan rendszerben az alábbi területeken valósul meg:

  • vevői számlák kibocsátása EDI formában
  • vevői rendelés fogadása EDI formában

Az EDI adatforgalom lényege, hogy egy EDI szolgáltató közbeiktatásával kerülnek át az adatok a felhasználó beavatkozása nélkül a partner cég adatbázisába.
A felhasználók szerződést kötnek egy EDI szolgáltatóval a feladat végrehajtására.
A vevői rendelések szempontjából tágabb értelemben értelmezzük az EDI rendelést, mert ide értjük az elektronikus formában megjelenő valamennyi rendelést is.

Támogatott rendelés formátumok:

EXCEL – parMan saját EXCEL formátum meghatározott oszlopokkal
CSV - parMan saját TEXT formátum meghatározott oszlopokkal, pontosvesszővel tagolt
EDI – DOCCA EDI sablon szerint
EXCEL 2 – saját adatok egyik cégből a másikba való áttöltéséhez
ALAP -
EXCEL LIDL – speciális LIDL rendelések betöltéséhez

 

Ezeknek az állományoknak előre meghatározott szerkezetűek. Ha a felhasználó ezektől eltérő szerkezetben adja az adatokat, akkor azzal bővítjük a lehetőségek listáját külön megállapodás szerint.

 

Legtöbb esetben a vevő által használt azonosító kódok nem azonosak a szállító kódjaival, ezért szükséges egy fordító táblázat, ami megfelelteti egymásnak a cikk és partner kódokat. Viszont az EAN kód használatával ez a probléma is kiküszöbölhető, hiszen ez esetben a kód mindkét fél számára egyértelműen azonosítja a cikket és partnert ( GLN, ILN számok)

 

Az EDI állományokat egy alkalmas könyvtárban helyezzük el, amikor megérkeznek, illetve a EDI szolgáltató már eleve oda teszi.  Innen kitallózzuk a még eddig be nem töltött állományokat, és betöltjük.
A betöltött adatok megjelennek a képernyőn, és a felhasználó ellenőrizheti annak helyességét, majd véglegesítheti, vagy újra töltheti az állományt.
EDI számla a szabvány EDI számla előállítását jelenti.  Az EDI számlákról számla összesítő készíthető nyomtatott és EXCEL formátumban is. Ez esetben mindenképpen szükséges az EDI szolgáltató közbeiktatása

Nyomtatási nézetek

Beüzemeléshez szükséges teendők

Ügyfél feladata

  • Rendelés, számlázás modul használata
  • Szerződés a partnerekkel az EDI számlák befogadásáról
  • EDI szolgáltatókkal kötött szerződés

Parola Kft javasolt szolgáltatásai

  • Célirányos oktatás – ügyfél igényei szerint
  • EDI környezeti beállítások elvégzése

 

Becsült időráfordítás

  • Autodidakta tanulás: 1 óra

Becsült időráfordítás

  • Oktatás: 0.5 óra

Ügyfél részéről időmegtakarítás: kb. 0.5 óra.