Nagy siker volt az Élelmiszer Akadémia

2014. március 26. szerda

Hatalmas érdeklődés kísérte az FMCG szektor marketingeseinek, élelmiszerelőállítóinak és -kereskedőinek konferenciáját.

 

„Luxus-e a jó élelmiszer?”

 

Március 20-án a Falk1 Rendezvényközpontban megrendezett konferencián ezzel a kérdéssel nyitotta Sas István reklámpszichológus, aki előadásában többek között a luxusérzet, illetve a magas ár okozta „sokk” ellen osztott meg hasznos praktikákat. Ezután Dr. Szakály Zoltán, a Debreceni Egyetem Marketing és Kereskedelem Intézetének képviseletében a tudatos étkezés témáját boncolgatta, kiemelve a preventív táplálkozásban, illetve az egészség-magatartásban tapasztalható javuló tendenciákat. Hogy hogyan bízhatunk meg a termékinformációkban, azt Szegedyné Fricz Ágnes, a Vidékfejlesztési Minisztérium Élelmiszer-feldolgozási Főosztályának főosztályvezető-helyettese mondta el. A Minisztérium törekszik arra, hogy valóban funkcionális élelmiszerek jussanak el a fogyasztókhoz, és a gyártók ne tudják hamis információkkal megzavarni a vásárlókat.

 

Hogyan érjük el a fogyasztó bizalmát?

 

20140326 nagy siker volt az elelmiszer akademia 02Dr. Prokisch József, Debreceni Egyetem-AGTC Bio és Környezetenergetikai Intézetét képviselve a klaszterek fontosságát emelte ki, és bemutatott néhány példát az Egyetem funkcionális élelmiszer fejlesztéseiből. Arra pedig, hogy a funkcionalitáson túl hogyan lehet közelebb férkőzni a vásárlóhoz,

Kétszeri Dávid, a GS1 ügyfélkapcsolati igazgatója hozott példát, a fogyasztói bizalmat akamegerősíteni kívánó Safebrand innovációt bemutatva. Magu(n)król a fogyasztókról is megtudhattunk számos információt, Bodon Judit, a Nosalty dietetikusa a leglátogatottabb gasztrohonlap statisztikáiból mutatta be a több, mint félmillió felhasználó keresési szokásait.

 

Átfogó képet kaphattunk

 

Hogy az elhangzottakat a kereskedelem vagy a forgalmi adatok mennyire támasztják alá, azt Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője fejtette ki, az új irányokról, tervekről pedig a piac majd’ minden szegmensének képviselőjétől kaphattunk választ. Bokor Rita, független tanácsadó, Dr. Süth Miklós, a Fornetti stratégiai igazgatója, Gazsi Zoltán, az eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Dr. Szigeti Tamás, a Wessling Hungary Kft. értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója és Hága Péter, a LIFESTYLE HOTEL MÁTRA****superior hegyvidéki életmódszálloda igazgatója kerekasztal beszélgetés keretein belül osztották meg tapasztalataikat és reményeiket az FMCG szektor jövőjével kapcsolatban. Az előadások előtt és után többek között az eisberg, a Fornetti vagy az Univer finomságait kóstolhatták a látogatók, a konferenciát pedig a szokás szerint felhőtlenül vidám, ugyanakkor tanulságoss FMCG Titkos trendőrségi ügyosztályának előadása zárta, amely hangulatában és témájában is méltó zárása volt az Akadémiának.

 

Forrás: www.elelmiszer.hu