„Itt az étel, aranyos!”

2014. július 28. hétfő

Az étteremtulajdonosoknak esetleg érdekes lehet tudni, hogy a vendégek legnagyobb problémája nem az, ha a konyha vagy a mosdók közelébe ültetik őket – állítja fel hipotézisét a foodpolitic.com.

A Consumer Reports nemrég közzétette azon felmérésének eredményeit, amely az étteremlátogatók leggyakoribb panaszait járja körül. A lista tetejét a koszos asztalok és evőeszközök, a piszkos és rosszul felszerelt mellékhelyiségek, valamint az udvariatlan és leereszkedő felszolgálók „foglalják el”.

A felmerülő gondok az éttermekben valaha már alkalmazott olvasóknak valószínűleg nem okoznak meglepetést. Íme, a lista:

Mi zavarja legjobban az éttermi vendégeket?

76% - Piszkos asztalok és evőeszközök

73% - Koszos vagy rosszul felszerelt mellékhelyiségek

72% - Udvariatlan, leereszkedő pincérek

67% - Hanyag megjelenésű vagy ápolatlan felszolgálók

66% - Nem a megfelelő hőmérsékleten felszolgált ételek és italok

61% - A személyzet gyorsabb fogyasztásra vagy távozásra „sarkall" minket

59% - A felszolgáló előbb viszi el az ételt vagy az italt, mint hogy végeztünk volna

54% - Az étel íze vagy kinézete az étlapon leírtaktól eltér

51% - Lassú kiszolgálás

50% - 18%-nyi vagy magasabb borravaló automatikus hozzáadása a számlához

50% - A lefoglalt asztal még a foglalási idő után több mint 15 perccel sincs kész

48% - A felszolgáló rosszul számolja ki a végösszeget

39% - Egymáshoz túl közel álló asztalok

38% - Hangos vagy idegesítő vendégek a többi asztalnál

38% - Rossz elhelyezkedésű (ajtóhoz, konyhához, stb. közeli) asztal

30% - Mobiltelefonon beszélő vagy sms-ező vendégek a közelben

27% - A pincérek csak kérésre hozzák ki a vizet

24% - A felszolgáló „becézget” minket („drágám”, „aranyom”, stb.)

17% - A pincér összekeveri, hogy melyik étel, kinek jut

16% - Annyira sok a tápértékre vonatkozó információ, hogy elmegy a „péterkénk”

14% - Túl kevés a tápértékre vonatkozó információ

forrás: Food Politic