„Itt az étel, aranyos!”
Az étteremtulajdonosoknak esetleg érdekes lehet tudni, hogy a vendégek legnagyobb problémája nem az, ha a konyha vagy a mosdók közelébe ültetik őket – állítja fel hipotézisét a foodpolitic.com.
A Consumer Reports nemrég közzétette azon felmérésének eredményeit, amely az étteremlátogatók leggyakoribb panaszait járja körül. A lista tetejét a koszos asztalok és evőeszközök, a piszkos és rosszul felszerelt mellékhelyiségek, valamint az udvariatlan és leereszkedő felszolgálók „foglalják el”.
A felmerülő gondok az éttermekben valaha már alkalmazott olvasóknak valószínűleg nem okoznak meglepetést. Íme, a lista:
Mi zavarja legjobban az éttermi vendégeket?
76% - Piszkos asztalok és evőeszközök
73% - Koszos vagy rosszul felszerelt mellékhelyiségek
72% - Udvariatlan, leereszkedő pincérek
67% - Hanyag megjelenésű vagy ápolatlan felszolgálók
66% - Nem a megfelelő hőmérsékleten felszolgált ételek és italok
61% - A személyzet gyorsabb fogyasztásra vagy távozásra „sarkall" minket
59% - A felszolgáló előbb viszi el az ételt vagy az italt, mint hogy végeztünk volna
54% - Az étel íze vagy kinézete az étlapon leírtaktól eltér
51% - Lassú kiszolgálás
50% - 18%-nyi vagy magasabb borravaló automatikus hozzáadása a számlához
50% - A lefoglalt asztal még a foglalási idő után több mint 15 perccel sincs kész
48% - A felszolgáló rosszul számolja ki a végösszeget
39% - Egymáshoz túl közel álló asztalok
38% - Hangos vagy idegesítő vendégek a többi asztalnál
38% - Rossz elhelyezkedésű (ajtóhoz, konyhához, stb. közeli) asztal
30% - Mobiltelefonon beszélő vagy sms-ező vendégek a közelben
27% - A pincérek csak kérésre hozzák ki a vizet
24% - A felszolgáló „becézget” minket („drágám”, „aranyom”, stb.)
17% - A pincér összekeveri, hogy melyik étel, kinek jut
16% - Annyira sok a tápértékre vonatkozó információ, hogy elmegy a „péterkénk”
14% - Túl kevés a tápértékre vonatkozó információ
forrás: Food Politic